سبط اکبر

خاطرات سرباز معلم و مداحی با زیرنویس انگلیسی

سبط اکبر

خاطرات سرباز معلم و مداحی با زیرنویس انگلیسی

سبط اکبر

بسم ربّ الحَسَن
من مترجم هستم. به ذهنم رسید برای آشنا کردن ملت ها با اهل بیت از مداحی هایی که زیرنویس دارند استفاده کنم تا زیبایی و لطافت اون مداحی و هیئت حفظ بشه و بشه اونو منتشر کرد. کمی جستجو کردم و کاری مشابه اونچه می خواستم پیدا نکردم، البته سایت فطرس چند تا کار اینجوری داره. به هر حال تصمیم گرفتم خودم این امر رو به عهده بگیرم. چند تا از مداحی های مشهور و دلنشین رو انتخاب کردم که غالبا از حاج محمود هستن. اونا رو زیرنویس کردم و کم کم جلوه های ویژه بهش اضافه کردم. البته نمیشه خیلی تغییر داد کار رو. چرا که می خوام اصل مداحی زیاد تغییر نکنه و اونا رو اینجا ارائه کردم.

طبقه بندی موضوعی

کارنامه نیمسال تحصیلی اول من

جمعه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۲۲ ق.ظ
باسمه تعالی
کارنامه تحصیلی خودم (آموزگار) در این مطلب ارائه می شود، کارنامه ی نیمسال اول 95-96. بدین منظور وضعیت تک تک دروس، به ترتیب اهمیت آموزشی جداگانه ارائه می شود.
فارسی:
همانطور که در مطالب قبل گفته شد وضعیت درس فارسی بچه ها به خاطر زحمات معلمِ پارسال، از ابتدای سال خوب بود و کلاس با آمادگیِ خوبی به من تحویل داده شد. در بررسی وضعیت فارسی دو بخشِ خواندار و نوشتار مطرح می شود. در بخش نوشتار (املا و دست خط)، دانش آموزان به وضوح پیش رفت خوبی داشته اند (و باید هم این طور باشد). همان دانش آموزانی که در ابتدای سال نهایت دو نفر یا سه نفر نمره ی خیلی خوب کسب می کردند، اکنون در هر املا، حدود دو-سوم نمره ی خیلی خوب کسب می کنند و باقی هم نمره ی خوب می گیرند و تنها تعداد اندکی نمره قابل قبول یا نیاز به تلاش بیشتر کسب می کنند.
عموما کسانی که ابتدای سال خیلی خوب بوده اند، هنوز هم خیلی خوب هستند، و آنها که خوب بوده اند، خیلی خوب شده اند و آنهایی که قابل قبول بوده اند، خوب شده اند. اما چهار مورد داشتیم که ابتدای سال نمره ی نیاز به تلاش بیشتر کسب می کردند. لازم می دانم در مورد این چند نفر توضیحات بیشتری ارائه کنم. دو نفر از این تعداد دو سال مردودی هستند، یعنی الان باید کلاس چهارم باشند! املای یکی از این دو در ابتدای سال کاملا نامفهوم بود! یعنی اصلا متوجه نمی شدی منظور از املای او چه بوده!! انگار که به زبان دیگری املا نوشته بود! گرچه این مورد هنوز هم نمره ی نیاز به تلاش بیشتر کسب می کند، اما به وضوح پیش رفت داشته. چرا که لااقل اکنون می توانی منظورش را درک کنی! املای او اکنون قابل خواندن است، گرچه باز هم نیاز به تلاش بیشتری دارد. مورد دیگری که او هم در اصل باید کلاس چهارم باشد اصلا توانایی نوشتن ندارد! گرچه هنوز هم به زحمت می نویسد، اما کمی پیش رفت داشته! مورد دیگر که باید الان کلاس سوم باشد، هنوز هم نیاز به تلاش بیشتر دارد، اما املاهایش کمی بهتر شده. مورد چهارم که به زحمت خواهش و تمنای والدین به کلاس دوم راه پیدا کرده و ابتدای سال نیاز به تلاش بیشتر داشت، اکنون املاهایش خوب شده و نمره خوب کسب می کند که موجبات امیدواری مرا فراهم کرده. در مورد دست خط هم دست خط همه دانش آموزان بهتر شده که البته این طبیعی است. تقریبا خواندن همگی بچه ها هم خیلی خوب شده. حتی آن چهار نفر هم کمو بیش می خوانند، بلکه دو تا از آنها این اواخر خیلی خوب می خوانند. در بخش جمله نویسی هم بچه ها عموما پیش رفت داشته اند.
ریاضی:
در این بخش نیمی از بچه ها درس ها را می فهمند و همراه با کلاس پیش می روند، اما نیمی دیگر به شدت لنگ می زنند. تعدادی از آنها توانایی جمع و تفریق یک رقم با یک رقم را هم ندارند! با اینکه ساعات دیگر دروس (نظیر علوم) غالبا به ریاضی اختصاص داده می شود و زنگ های تفریح هم گاها به طور خصوصی ریاضی با بچه ها کار می شود، اما پیش رفت قابل توجهی اتفاق نیفتاده.
قرآن:
البته قرآن خواندن برای کلاس دومی مشکل است. اما باز هم دانش آموزان را راه انداخته ام و کم و بیش توانایی قرآن خواندن را دارند. اما تمرکز من روی واجبات بوده است، منظورم از واجبات قرائت سوره ی حمد و توحید است که در نماز بیشتر استفاده می شود. در قرائت این دو سوره از بچه ها رفع اشکال شده و اکثر آنها اکنون قادرند این دو سوره را بدون اشکال بخوانند. قابل ذکر است که دو نفر از آنها هم آیه الکرسی را حفظ کرده اند.
دینی:
محتوای درسی با بچه ها کار شده و اطلاعات اضافی تا حدی ارائه شده. آما آنچه واقعا مد نظر است تغییر رفتار دانش آموز است که طی این چهار ماه اتفاق افتاده. رفتارهای ناپسند دانش آموزان طی چهار ماه نیمسال اول بسیار کمتر شده و دانش آموزان کمتر دعوا و جر و بحث دارند و روحیه ایثار تا حدی به آنها القا شده. لازم به ذکر است که عقیده مهدویت و ظهور و امام زمان (عج) و انتظار مذهب شیعه به دانش آموزان معرفی شده و برای ارائه مفاهیم عمیق تر زمینه سازی انجام شده است.
در دروس دیگر نظیر هنر و علوم و ورزش اقدام خاص و قابل توجهی انجام نداده ام و بعضا زمانِ این دروس به دروس با اهمیت بیشتر اختصاص داده شده است.
این کارنامه ی عملکرد من در نیمسال اول بود. لطفا هر کس این مطلب را خواند به صورت خصوصی به من نمره بدهد. نمره من چند است؟ خیلی خوب، خوب، قابل قبول یا نیاز به تلاش بیشتر؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی