سبط اکبر

خاطرات سرباز معلم و مداحی با زیرنویس انگلیسی

سبط اکبر

خاطرات سرباز معلم و مداحی با زیرنویس انگلیسی

سبط اکبر

بسم ربّ الحَسَن
من مترجم هستم. به ذهنم رسید برای آشنا کردن ملت ها با اهل بیت از مداحی هایی که زیرنویس دارند استفاده کنم تا زیبایی و لطافت اون مداحی و هیئت حفظ بشه و بشه اونو منتشر کرد. کمی جستجو کردم و کاری مشابه اونچه می خواستم پیدا نکردم، البته سایت فطرس چند تا کار اینجوری داره. به هر حال تصمیم گرفتم خودم این امر رو به عهده بگیرم. چند تا از مداحی های مشهور و دلنشین رو انتخاب کردم که غالبا از حاج محمود هستن. اونا رو زیرنویس کردم و کم کم جلوه های ویژه بهش اضافه کردم. البته نمیشه خیلی تغییر داد کار رو. چرا که می خوام اصل مداحی زیاد تغییر نکنه و اونا رو اینجا ارائه کردم.

طبقه بندی موضوعی

بالاخره ریاضی شون درست شد!

شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۳:۵۰ ب.ظ
باسمه تعالی
آقا آمدم امروز یک خبر خوش خدمتتون بدم! ریاضی بچه ها بالاخره درست شد! باور کنید که درست شده! قبلا تو همین وبلاگ مطلبی با عنوان یک اشتباه نوشتم که اونجا عرض کردم که چطور در مورد درس ریاضی بچه ها با مشکل مواجه شده بودم و چند روز بعدش مطلب دیگه ای با عنوان یک اشتباه (قسمت دوم) درج کردم که اونجا نتیجه کار رو ارائه دادم و آخر به اینجا رسیدیم که در کل ریاضی بچه ها آخرش خیلی بهتر شد، اما به حد مطلوب و دلچسب نرسید. خب حالا خبر خوش اینکه اون حد مطلوب و دلچسب بالاخره رسید!
خدمت تون عرض کنم که آخرای کتاب ریاضی دوم، بعد از بحث اندازه گیری میرسی به بحث جمع و تفریق سه رقم با سه رقم. از وقتی جمع و تفریق دو رقم با دو رقم رو با بچه ها کار کردم همش غصه می خوردم که خدایا!!! اینا جمع دو رقم با دو رقم رو نفهمیدن، کی به اینا سه رقم با سه رقم یاد بده ای خدااااااااااا!!!! از اول سال برنامه ریزی مشخص بود که ماه اسفند به جمع و تفریق سه رقم با سه رقم می رسیم و من منتظر بودم که این موقع برسه و دوباره از جمع دو رقم با دو رقم شروع کنم!
هیچی دیگه هفته ی پیش اندازه گیری رو تمام کردم و کمرم رو بستم که هرطور شده دو رقم با دو رقم رو به بچه ها حالی کنم! بعد برم سراغ سه رقم با سه رقم که شگفت زده شدم! یکی دو روز بچه ها رو آوردم پای تخته تا جمع و تفریق دو رقم با دو رقم حل کنند و هر کی بلد نیست یاد بگیره. از عمد هم ضعیف تر ها رو می آوردم تا بلکه یک چیزی یاد بگیرن... و اینجا بود که دیدم همون ضعیف تر ها چقدر قشنگ دارن حل می کنن!!
راستش باورم نشد! گفتم خدایا دارن اینا از حفظ حل می کنن؟!! کسی بهشون می رسونه!؟؟ یا واقعا یاد دارن!؟ باور نمی کردم اصلا! آخه همون کسی که آذر در حد پنیر هم متوجه ریاضی نمی شد، الان پای تخته حل می کرد!
این شد که گفتم آقا امتحان! بماند که سطح امتحان رو بالاتر هم آوردم! یعنی جمع و تفریق سه رقم با دو رقم رو توی امتحان سوال کردم! و واقعا جای تعجب داشت که اکثر بچه های کلاس غیر از معدود کسانی که توی هر کلاسی هستن (و همیشه توی تعطیلات به سر می برن!) بقیه ی بچه های کلاس مثل مرد جواب داده بودن!!!
آقا خیلی خوب شده بودن! نمی دونم اینا کجا یاد گرفته بودن! ولی قشنگ حل کرده بودن! البته نمی گم در حد المپیک! ولی غالب کلاس نمره قابل قبول یا خوب گرفته بودن که این بسیار دور از انتظار من بود! من گفتم الان نصف شون نیاز-به-تلاش-بیشتر می گیرن!!!
خلاصه که ما رو خوشحال کردن که امتحانی که تقریبا سخت طراحی شده بود رو به این قشنگی جواب داده بودن! انصافا از اون روز احساس سبکی می کنم! عذاب وجدان دو سه ماه بود که روم چنبره انداخته بود!! چون فکر می کردم فاتحه ریاضی بچه ها رو خوندم! ولی دیدم که به هر ترتیب قضیه جمع شده.
یکی از کسانی که دو ماه پیش بهش می گفتم سه رو با سه جمع ببند، مثل ماست نگاهم می کرد (و در بهترین حالت جواب می داد: سه!)، مادرش آمد مدرسه و و ازم پرسید که وضعیت پسرم چطوره؟!! منم گفتم حاج خانم فارسی پسرتون عالیه ولی ریاضی تقریبا هیچی نمی فهمه! یعنی شما جمع یک رقم با یک رقم بپرسی فقط به انگشتاش نگاه می کنه! به مادرش گفتم شما تو خونه از پسرت بخواه کاسه بشقاب ها رو با هم جمع کنه، مرغ و گوسفندها رو بشمره، قاشق چنگال ها رو از کاسه ها کم کنه، تعداد اینا رو با هم مقایسه کنه و از این کارا... بلکه لااقل یک چیزی بتونم بهش یاد بدم از این وضعیت دربیاد!
دیگه توی خونه چیکار کرده بود نمی دونم ولی همین دانش آموزم الان حداقلش اینه که راه افتاده و بالاخره یک چیزایی فهمیده که امتحان نمره ی قابل قبول کسب کرده و موجبات خوشحالی من رو فراهم آورده.
خلاصه که خاطرم از نظر ریاضی تقریبا جمع شد و سایه ی عذاب وجدان از سرم کنار رفت بالاخره! انشاالله تلاش می کنم تا آخر سال باهاشون کار کنم بهتر و بهتر بشن تا خدا هم از ما راضی باشه، دعای خیر والدین این بچه ها هم پشت سر ما باشه...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی